Hepsi sokakta ve hayatta bir karşılık bulan figürler!

Behzat Ç. sadece adli değil aynı zamanda da "hayata karsı nen suçlar uzmanı" olarak. Türk polisi}elerindeki en gerçeğe vakın, en oturaklı ve en yıkıcı karakter olarak hayatımıza girılı. Sakarya Caddesi, Dil-Tarih. SSK tşhanı. Dikmen. Gençlern^rrgT; Ankaralı müzik grubu Pilli Bebek'in dinlerken yaralıbereli ruhlara "merhem" etkisi yaratan "Olsun" ve "Fotoğraf parçaları ve kahramanımızın olmazsa olmazı Samsun 216... Behzat Ç.'yi yaratan Emrah Serbes, iki kitabın ardından roman âlemlerinde dokunulmamış bir başka meseleye el attı ve erkek çocukların hüzünlü, enerjik ve alengirli dünyasını anlattığı "Erken Kaybedenler" adlı ucuncıı kitabı kaleme aldı.
Bir yazar olarak "1981 doğumluyum" demek karşı tarafta nasıl bir hissiyat yaratıyor?
Evet, dört sene önce ilk romanım yayımlandığında öyle deniyordu. Çoluk çocuk herkes roman yazıyor kardeşim diye şikâyetle karışık espri yapmaya çalışanlar vardı. Ama artık pek kalmadı. Zaten 30 yaşına geldim. İnsan roman yazmaya 70 yaşında başlamaz ki. Bu yaşlarda başlar sonra da devam eder. ..
Romanlarınızdan önce yazı işine nerede başladınız?
Hayvan dergisi vardı, öküz'ün devamı niteliğinde. 2003 yılında benim ilk yazımı yayımlayan Metin Üstündağ ve Hatice Meryem. Ankara'da öğrenciyken Hayvan dergisine yazılar, söyleşiler gönderiyordum. Sonra Birgün kurulduğunda orası için de söyleşiler yaptım. Söyleşi yapmamın faydası insanların gerçekte nasıl konuştuğunu ve onun yazı diline nasıl aktarılacağını öğrenmem oldu. Bir bakıma diyalog yazma praliği oldu benim için. Bu da senaryo ve roman yazarken işimi kolaylaştırdı. .
Genç yazarların kurduğu Afili Filintalar sitesinde yazmaya nasıl başladınız?
Arkadaşlar böyle bir site kurunca ben de dâhil oldum. Sonuçta yakın arkadaşlarız, yazmadaydım bir tuhaf olurdu. . .
Polisiye roman yazmak için neden Ankara'nın polisiyesini tercih ettiniz?
0 ara Ankara'daydım. Yaşadığım şehrin polisiyesini yazmak daha pratik geldi. .
Roman yazmaya polisiye olarak mı devam edeceksiniz yoksa arada bir "Erken Kaybedenler" gibi öyküler de kaleme alacak mısınız? Sadece polisiye değil tabii. başka türlü şeyler de yazacağım. Kafamda bazı taslakla: Beni yazarken en çok mutlu edecek kitap hangisiyse onu yazacağım. "Erken Kaybedenler'i yazdıktan sonra bir yükten kurtuldum. Benim için kitap yazmak böyle bir savunma mekanizması. Hangi türde olduğu ikinci planda kalır.
"Behzat Ç.'yi Behzat Ç. yapan yaşadıkları" .
Öğrencilik yıllarında hiç Behzat Ç., Hayalet ya da Akbaba gibi bir polisle karşılaştınız mı?
Tam olarak onlar gibi diy ama çeşit çeşit polis gördüm hepsinin karışımından kendi polislerimi yarattım. Tabi sadece gördüğüm polislerin karışımından değil, kendi dertleri de ekledim onlara. .
Behzat Ç.'nin Ç'sinin gerçek anlamı hep sizde mi kalacak? Che Guevara'ya gönderme diyenler de var...
O bir sır. Söylersem öldürmek zorunda kalırım sizi. .
Behzat Ç.'nin yeni hikâyesi var mı?
Üçüncü bir roman yazmayı düşünüyorum. Ama kısa vadede değil. .
Ankara Dil-Tarih'te okumak, polisle karşı karşıya gelmeyi normal bir hale getiriyor sanırım. 0 sıralar polisle ilişkiniz nasıldı?
Polisle ilişkimiz çok senlibenliydi. Bütün gün kavga ediyorduk kavgalardan bir şeyler öğrendiğimi düşünüyorum, hayatta kalma sanatı adına.
Bir kitabı, film ya da dizi olarak izlemenin birçok riski var. Kitabı iyi aktaramama. kahramanı iyi tanılamama gibi... Behzat Ç. izleyicisinin ve okuyucusunun söz birliği: "Kitap da dizi de çok iyi..." Kitabın senaryolaştırılmasındaki başarının ince ayarı nedir?
Hasarının sırrı Behzat Ç.'yi çok seven, ona çok inanan bir ekibin bu işi sapmasıdır. Serdar Akarın, Erdal Beşikçioğlu'nun narist arkadaşım Ercan Mehmet Erdemin bundaki rolü büyük. Ben de senaryo aşamasındayken fikir beyan ediyorum,işten kopmuyorum. bazen oturup kendim yazıyorum ve böyle yürüyüp gidiyoruz. .
Hayalet, Akbaba, Behzat Ç... Hepsi sokakta ve hayatta bir karşılık bulan figürler. Siz bu kahramanları yaratırken kafanızda kimleri temsil ediyorlardı?
Öncelikle kendilerini temsil ediyorlar tabii ki. Karakter yaratmaya çalışıyordum. Aynı zamanda hikâyenin içinde bir anlam ifade etmelerine çalışıyordum, iyi bir hikâye anlatırsanız, hah bu adam çok gerçek derler. Yani önce hikâye vardı, sonra Behzat Ç. oldu. Behzat Ç.'yi Behzat Ç. yapan onun yaşadıklarıdır. Gerçeklik hissi de toplumsal bir uzlaşmadır sonuç itibariyle. O yüzden hayatta ve sokakta karşılığı olmuş olabilir.
Yeni Aktüel